چهارشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۸۹

یک پیشنهاد از ایران

سلام دوستان نادیده!
دانستن این که در کشور لهستان و در شهر کراکوف، رشته‌ی ایران‌شناسی به‌عنوان یک رشته‌ی دانشگاهی تدریس می‌شود، برایم جذابیت زیادی داشت. در طول سال گذشته توانستم اطلاعاتی درباره‌ی دانشکده‌ی شما، به‌واسطه‌ی دوستان مشترکی که داریم، به دست بیاورم. حالا علاقه‌ام به فعالیت و دانشکده‌ی شما بیشتر شده و دوست دارم رابطه‌ی نزدیک‌تری بین‌مان برقرار شود.
 شما به صورت آکادمیک روی فرهنگ، زبان و تاریخ ایران مطالعه می‌کنید و زبان فارسی را هم یاد گرفته‌اید. از طرف دیگر زبان لهستانی، ادبیات و فرهنگ خود را نیز می‌شناسید. می‌دانم که برخی از شما به یکی ـ دو زبان اروپایی نیز تسلط دارد. این‌ها لازمه‌های اولیه برقراری یک رابطه‌ی فرهنگی است. پس به این فکر افتادم که باید به‌نحوی از پتانسیل موجود در دانشکده‌ی ایران‌شناسی کراکف به‌سود تبادل فرهنگی استفاده کنیم.
شما می‌توانید مطالب فارسی خود را چه تألیف و چه ترجمه، فعلاً در موضوعات مرتبط با کتاب، کتاب‌خوانی، کتاب‌خانه‌ها، آمار مطالعه، سرانه‌ی کتاب و کتاب‌خانه، تاریخچه‌ی کتاب و کتاب‌خانه‌ها، مشاهیر ادبی و پژوهش فرهنگی، چه مربوط به ایران و چه مربوط به لهستان یا سایر کشورها، به‌صورت مطالبی بین هزار تا هزاروپانصد کلمه، به‌صورت فایل «ورد»  word نوشته و برایم به این نشانی ایمیل کنید:  aidin.ferangi@gmail.com
طبعاً نیاز به هر توضیحی هم که درباره‌ی مطالب باشد، می‌توانیم مکاتبه کنیم. توصیه می‌کنم قبل از شروع به نوشتن مطلب، برای جلوگیری از اتلاف وقت، موضوع و طرح اولیه را با من درمیان بگذارید. این ابتدای همکاری ماست. امیدوارم با گسترش رسانه‌های همکار در ایران، همکاری شما نیز با ما بیشتر شود.
فعلاً مطالب ارسالی شما در یک سایت معتبر وابسته به یک نهاد خصوصی در زمینه‌ی کتاب و فرهنگ منتشر خواهد شد. و صدالبته حق‌التحریر تعلق گرفته به مطالب‌تان را هم برای‌تان گرفته و به شما خواهم رساند.

۲ نظر:

  1. فکر می کنم مسئولیت بزرگی را به عهده گرفته اید امیدوارم که با همکاری همه کسانی که در لهستان به نحوی با فرهنگ ایران آشنایی دارند بتوانید این حرکت ارزشمند را تداوم دهید و اشتیاق تازه ای در دانشجویان ایرانشناسی ایجاد کنید.
    دست مریزاد!

    پاسخحذف
  2. خیلی لطف دارید خانم ثریا!
    تداوم دهید و ایجاد کنید نه ، بلکه تداوم دهیم و ایجاد کنیم!
    نکنه می خواین از زیر کار دربرین و همه ی این بار رو بذارین رو دوش ما!
    منتظر کارهای شما هستیم.
    پایدار باشید
    دریچه

    پاسخحذف